Szeretettel köszöntelek a autóbuszok közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb. káronkodni tilos és nem alázzukle a másik képét
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
autóbuszok vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a autóbuszok közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb. káronkodni tilos és nem alázzukle a másik képét
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
autóbuszok vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a autóbuszok közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb. káronkodni tilos és nem alázzukle a másik képét
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
autóbuszok vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a autóbuszok közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb. káronkodni tilos és nem alázzukle a másik képét
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
autóbuszok vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
Ez az első olyan magyarországi gyártású busz, amelyet a nemzeti buszgyártási stratégiára alapozva terveztek. A Credo Econell 10 kevesebb mint öt hónap alatt készült el. A busz 75-80 százalékban magyar terméknek számít, a sebességváltót például a ZF Hungária Kft. egri gyárában, a futóműveket a Rábánál, az üvegeket az OROSházaGLAS-nál és soproni Hirschlernél, míg a padlót a győri Graboplastnál gyártották.
A modellt elsősorban a kistelepülések, aprófalvas térségek számára alakították ki, ahol a kevesebb utas miatt nem biztos, hogy gazdaságos a 12 méteres buszok üzemeltetése. A könnyűszerkezetű jármű tömege több mint egy tonnával kevesebb, mint a hagyományos autóbuszoké, ezért 10-15 százalékos üzemanyag-megtakarítás érhető el vele. A járművet robotizált sebességváltóval, vészfékasszisztenssel és távolságtartó tempomattal is felszerelték.
A 10 méteres buszok – Econell, Inovell, Optinell – vázszerkezetének és szerelvényeinek kifejlesztésére a cégcsoporton belül a Kühne mintegy 160 millió forint vissza nem térítendő támogatást nyert a Gazdaságfejlesztési és Innovációs Operatív Program (GINOP) pályázatán.
Ez 25 százaléka a teljes projekt összegének, ami több mint 640 millió forint. A Credo Econell 10 tesztelése október végén kezdődik a Dél-dunántúli Közlekedési Központ (DDKK) szolgáltatási területén. Emellett folyamatban van a cégcsoportnál az új, 13 méteres elővárosi, valamint a 13 méteres városi Credo-buszok gyártása is, az előbbi prototípusa decemberre, míg az utóbbié februárra készül el.
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
ekektromos busz nógrád
bemutató
százasával viszik a hazai buszokat
igen is van hazai buszgyártás